Bieżące informacje

Zanim wyślesz BLIK na prośbę znajomego – sprawdź! Nie daj się oszukać!

Data publikacji 10.11.2025

2000 złotych – tyle straciła kobieta chcąca pomóc znajomemu, który napisał do niej poprzez media społecznościowe. Niestety zgodziła się na podanie i zaakceptowanie kodu BLIK. Kamiennogórscy policjanci apelują – zanim wyślesz BLIK, zweryfikuj tożsamość i prawdziwość tej prośby! Nie daj się oszukać!

Przejmowanie kont w mediach społecznościowych przez oszustów odbywa się po to aby móc podszyć się pod daną osobę i wyłudzić od znajomych przelewy BLIK. Niestety czasami nasza chęć szybkiej pomocy, wygra ze zdrowym rozsądkiem i zamiast zweryfikować prawdziwość prośby – wysyłamy pieniądze na prośbę oszusta. 

W ten sposób oszukana została 50-latka z powiatu wałbrzyskiego, która zareagowała na prośbę o kod BLIK wysłaną przez fałszywego znajomego w mediach społecznościowych, w wyniku czego straciła 2000 złotych. 

Pamiętaj:

  • Nigdy nie wysyłaj kodu BLIK „na prośbę” przez komunikator. 
  • Skontaktuj się ze znajomym innym kanałem - potwierdzanie tożsamości pisząc na tym samym czacie nie ma żadnego sensu. Zadzwoń i potwierdź prośbę o przelew. 
  • Możesz zaproponować przelew na telefon BLIK – dzięki temu zyskasz pewność, że pieniądze trafią do osoby, którą znasz. 
  • Unikaj klikania w linki od nieznanych numerów czy osób na platformach społecznościowych, bo mogą one prowadzić do fałszywych stron, które wyłudzają dane. Mogą wyglądać łudząco podobnie do prawdziwych stron, jeśli jednak się tam zalogujesz, utracisz dostęp do konta.
  • Dobrym sposobem na dodatkowe zabezpieczenie jest dwuskładnikowe uwierzytelnienie (2FA) przy logowaniu, które utrudnia dostęp nieuprawnionym osobom. Dzięki temu możesz zwiększyć swoją ochronę przed oszustwami BLIK na komunikatorach.

młodszy aspirant Katarzyna Trzepak
Komenda Powiatowa Policji w Kamiennej Górze

Powrót na górę strony